راهنمای سریع خرید کاغذ A4 برای شرکت و سازمان و اداره

راهنمای سریع خرید کاغذ A4 برای شرکت و سازمان و اداره

راهنمای سریع خرید کاغذ A4 برای شرکت و سازمان و اداره

آیا تا به حال با معضلی برای انتخاب بهترین کاغذ A4 چه از نظر قیمت و کیفیت برای دفتر کار خود روبرو بوده اید؟ شما ممکن است فکر کنید تمام کاغذ های موجود در بازار شبیه به هم هستند اما تفاوت های اصلی در بین کاغذ A4 موجود در بازار وجود دارد. گروه بازرگانی اس ای قصد دارد در این مقاله با موضوع راهنمای سریع خرید کاغذ A4 اطلاعات مهم و مفیدی را جهت خرید کاغذ به شما ارائه دهد. بنابراین پس از مطالعه این مقاله شما می توانید حتی به صورت خرید اینترنتی کاغذ خود را تهیه نمایید.

در ابتدا برای اینکه بدانیم چه کاغذ A4 و کاغذ A5 برای شرکت و سازمان شما مناسب است، لازم است با برخی از اصطلاحات آشنا شوید تا هنگام خرید کاغذ با مشکلی روبرو نشوید.

۱٫ ریم یا بسته Ream

هنگامی که صحبت از واحد اندازه گیری کاغذ پیش می آید، ریم یا بسته واحد اندازه گیری اصلی می باشد. معمولاً یک ریم کاغذ A4 یا بسته کاغذ A4 شامل ۴۵۰ تا ۵۰۰ برگ کاغذ می شود

۲٫ گرماژ یا GSM

گرماژ یکی دیگر واحدهای اندازه گیری کیفیت کاغذ می باشد. گرماژ یا GSM به معنای ” گرم در هر متر مربع ” (Grams Per Square meter) می باشد، که اساساً چگالی کاغذ را اندازه گیری می کند. هنگام تعیین و انتخاب وزن و گرماژ کاغذ بایستی به این توجه کنیم که انتخاب کاغذ گرم پایین یا کاغذ گرم بالا بر روی چاپ ما چه تأثیری می گذارد؟

هر چه گرماژ کاغذ بیشتر باشد ماندگاری آن نیز بیشتر است. کاغذهای گرم بالا در مقایسه با کاغذ گرم پایین دارای عمر و ماندگاری بیشتری هستند. پس اگر به دنبال کاغذی جهت چاپ اسناد و مدارک خود بر روی آن هستید بهتر است از کاغذ ۸۰ گرمی استفاده نمایید.

۳٫ کدری و شفافیت کاغذ یا Opacity

اپاسیتی کاغذ یا کدری کاغذ به معنای مقدار نوری است که می تواند از یک کاغذ عبور کند. به عبارت دیگر به میزان شفافیت کاغذ نیز اشاره دارد. زمانی که از کاغذ برای چاپ دو طرفه استفاده می نمایید می توان به نقش کدری یا اپاسیتی کاغذ پی برد. بهترین روش برای بررسی اینکه کاغذ شما شفاف است یا خیر قرار دادن آن در مقابل نور لامپ محل کارتان می باشد. اگر طرف مقابل کاغذ مشخص بود می توان گفت که کاغذ مورد استفاده دارای کدری یا اپاسیتی پایین است.

زمانی که شفافیت کاغذ را مد نظر قرار می دهید، بایستی در نظر بگیرید که چه چیزی را می خواهید بر روی آن چاپ و پرینت نمایید. هنگام پرینت و چاپ اسناد متنی بهتر است میزان شفافیت کاغذ بین ۸۰ تا ۹۰ باشد.

۴٫ وزن کاغذ مهم است

رایج ترین کاغذ مورد استفاده برای شرکت ها و سازمان ها کاغذ A4 با گرماژ ۷۰ و ۸۰ گرم می باشد. اگر فکر می کنید ۱۰ گرم تفاوت چندانی ایجاد نمی کند پس بهتر است ادامه این مقاله را از دست ندهید.

تفاوت و تمایز کاغذ A4 با گرماژ ۸۰ و ۷۰ گرم

کاغذ A4 80 گرمی (کاغذ A4 گرم بالا)

کاغذ A4 80 گرمی وزن استاندارد کاغذ برای پرینتر می باشد. استفاده از کاغذ A4 گرم بالا سبب کاهش خرابی های دستگاه پرینت و فتوکپی می شود. با توجه به استانداردهای جهانی کاغذ A4 80 گرمی مناسب برای کپی و پرینت می باشد و کاغذهای با گرماژ بالاتر مثلا ۱۲۰ گرمی بیشتر برای آگهی و کارت ویزیت و … استفاده می گردد.

کاغذ A4 70 گرمی (کاغذ A4 گرم پایین)

اگر بخواهید از دردسرهای تعمیر و سرویس پرینتر شرکت یا دفتر کار خود خلاص شوید بایستی با کاغذ A4 70 گرمی خداحافظی کنید. کاغذ A4 گرم پایین بیشتر برای طراحی و نوشتن مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از کاغذ A4 گرم پایین با گرماژ ۷۰ گرم به پایین سبب می شود تا پرینتر و دستگاه کپی چندین برگ کاغذ را با هم به درون دستگاه بکشد. بنابراین کاغذ A4 70 گرمی مناسب برای استفاده در پرینترها و دستگاه های کپی نمی باشد.

۵٫ برند

هر فرد و شرکتی مختار است که نوع و برند کاغذ مورد استفاده خود را انتخاب نماید. اما ما در این مقاله می خواهیم یکی از بهترین برندهای کاغذ A4 را به شما معرفی کنیم. شرکت و سازمان شما ممکن است به یک برند خاص کاغذ وفادار باشد، اما نوین پیپر یکی از معتبرترین و بهترین برندهای کاغذ می باشد. کاغذنوین به دلیل برخورداری از کیفیت و ضخامت بالا یکی از بهترین کاغذهای موجود در بازار می باشد که با قیمت ارزان و مناسب تری نسبت به بقیه کاغذها ارائه می گردد.

اکنون با برخی از اصطلاحات مرتبط با کاغذ آشنا شدیم و تفاوت های کاغذ A4 گرم پایین و گرم بالا را متوجه شدیم. جهت خرید بهترین کاغذ A4 بهتر است سوألات زیر را پاسخ دهید.

  1. چه نوع برگه ای پرینتر و دستگاه کپی دفتر کار شما نیاز دارد ؟
  2. چند بسته و ریم برگه بایستی تهیه کرد ؟
  3. هزینه خرید هربسته کاغذ چقدر است ؟

برند نوین پیپر تأمین کننده کاغذ A4 و A5 با کیفیت و قیمت مناسب جهت رعایت اصل مشتری مداری و احترام به مشتریان خود اقدام به فروش اینترنتی کاغذ و ثبت سفارش به صورت تلفنی نموده است. جهت خرید ارزان ترین کاغذ A4 و خرید اینترنتی کاغذ A4 با ما در تماس باشید.

خرید کاغذ نوین پیپر